از كولپوسكوپي در چه مواردي استفاده مي‌شود؟

۱۲ بازديد


پاپ اسمير غير طبيعييافته‌هاي غير طبيعي در تست‌هاي غربالگري مثل تست HPVسرويكس غيرطبيعي در معاينه با چشم غير مصلحخونريزي يا لكه بيني پس از نزديكي يا خونريزي غير قابل توجيه بين دوره قاعدگيترشحات واژينال مدام غير قابل توجيحهر توده در سرويكال يا واژينال يا هر زحم پايدار در سرويكسخونريزي بدون دليل در بارداري پس از رد دلايل مامايي 
كولپوسكوپي روشي ايمن است كه عموما عوارضي ندارد. در مواقعي ممكن است عوارضي مانند خونريزي ، عفونت و يا درد لگن كه ناشي از بيوپسي گرفته شده مي‌باشد.
 
 
در چه مواردي نياز است به پزشك مراجعه شود؟
بعد از انجام كلپوسكوپي در صورت داشتن نشانه‌هاي زير توصيه مي‌شود با پزشك خود تماس بگيريد.
خونريزي غير طبيعي در دوران قاعدگيوجود لرز در بدنتب كردن‌هاي غير طبيعيدرد شديد در ناحيه شكم 
آمادگي ‌قبل از كولپوسكوپي چيست؟
قبل از انجام دادن كولپوسكوپي شما بايد مواردي را رعايت كنيد كه در اين قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.
در دوران قاعدگي خود براي انجام كلپوسكوپي مراجعه نكنيد.قبل از كولپوسكوپي يك يا دو روز رابطه جنسي نداشته باشيد.يك يا دو روز قبل از كولپوسكوپي از تامپون استفاده نكنيد.دو روز قبل از كولپوسكوپي از داروهاي واژينال استفاده نكنيد.قبل از انجام كلپوسكوپي در صورت صلاحديد پزشك مي‌توان از داروهاي مسكن استفاده كرد. 
 
كولپوسكوپي به چه صورت انجام‌ مي‌شود؟
كولپوسكوپي رحم معمولاً در مطب پزشك انجام مي شود و عموما بين ۱۰ ت ۲۰ دقيقه زمان مي‌برد. بيمار بر روي تخت معاينه قرار مي‌گيرد و پزشك معاينات مورد نياز را انجام مي‌دهد. پس از آن دهانه رحم به وسيله محلول تميز مي‌شود و به وسيله كولپوسكوپ دهانه رحم بررسي و پزشك در صورت مشاهده نقاط مشكوك نمونه برداري مي‌كند و نمونه به آزمايشگاه ارسال مي‌شود.
آنچه در حين بيوپسي احساس مي كنيد بستگي به اين دارد كه چه نوع بافتي برداشته مي شود:
بيوپسي سرويكس (دهانه رحم) باعث ناراحتي خفيف مي شود اما معمولاً دردناك نيست. ممكن است احساس فشار يا گرفتگي كنيد.
پزشك ممكن است براي محدود كردن خونريزي، يك محلول شيميايي در ناحيه بيوپسي اعمال كند.
 
عوارض بعد از كلپوسكوپي چيست؟
اگر پزشك شما نمونه‌اي از بافت نگرفته باشد، پس از اتمام كار، هيچ محدوديتي در فعاليت خود نداريد و فقط ممكن است شما در يك الي دو روز بعد، متوجه لكه بيني از واژن شويد. ولي در صورتي كه نمونه‌برداري انجام شده باشد احتمال عوارضي وجود دارد كه در اينجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است:
درد در ناحيه واژينال كه امكان دارد يك يا دو روز آن را احساس كنيد.خونريزي‌هاي كم از واژن كه امكان دارد چند روزي متوجه آن بشويد.ترشحات تيره از واژن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.