همه چيز در مورد دوجنسگرايي

۹ بازديد

بايسكشوال چيست؟بايسكشوال شامل جاذبه عاطفي، جاذبه جنسي يا رفتار جنسي نسبت به افرادي از هر دو جنس مي‌باشد. يعني افراد دو جنس گرا، هم به افراد هم جنس خودشان و هم به جنس مخالف، ميل جنسي و عاطفي يا هر دو را دارند. دوجنسگراها بر خلاف ترنسكشوال‌ها تمايلي به تغيير جنسيت خود ندارند و جنسيت خود را دوست دارند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ترنسكشوال كليك كنيد.
در حقيقت فرد دو جنسگرا به بيش از يك جنس ميل جنسي دارد. علل اين امر مي‌تواند بسيار پيچيده باشد. برخي بر اين باورند كه ميان مغز افراد دو جنسگرا با سايرين تفاوت‌هاي ساختاري و شيميايي وجود دارد. تركيب پيچيده از علل زيستي و ژنتيكي با شرايطي كه در ابتداي تولد براي كودك رخ مي‌دهد مي‌تواند منجر به اين وضعيت شود. برخي چالش‌هاي تربيتي و عوامل رواني خانوادگي هم در اين زمينه مي‌تواند دخيل باشد. براي مثال حل ناقص عقده اديپ يكي از علل موثر سال‌هاي اوليه تولد است. براي كسب اطلاعات در زمينه عقده اديپ كليك كنيد.

چالش‌هاي بايسكشوالكليشه‌هاي جنسيتي گوناگوني در جامعه وجود دارد كه باعث مي‌شود مردم يك جامعه دوجنسگرايي را به رسميت نشناسند. معمولا مردم، انسان‌ها را در دو دسته همجنسگرا و دگر جنسگرا طبقه بندي مي‌كنند و حد وسطي براي آن در نظر نمي‌گيرند. برخي فكر مي‌كنند كه دو جنس گراها كساني هستند كه هنوز بر چالش هويت خود فائق نيامده‌اند و تكليفشان با گرايش جنسي شان روشن نيست. بنابراين در آينده يا همجنسگراي مطلق مي‌شوند يا دگر جنسگراي مطلق. براي كسب اطلاعات در زمينه همجنس گرايي كليك كنيد.
يكي ديگر از چالش‌هايي كه دو جنس گرايان با آن روبرو مي‌شوند، بي اعتمادي جامعه نسبت به آنان است. باور عمومي افراد جامعه اين است كه دو جنسگرايان بي ثبات بوده و تمايلات جنسي آن‌ها نوعي كژكاري جنسي محسوب مي‌شود. به خاطر وجود چنين كليشه‌هايي در جامعه و طرد شدن از جانب ساير افراد و نبودن حمايت‌هاي اجتماعي براي آن‌ها، دو جنسگرايان عموما گرايش جنسي خود را پنهان مي‌كنند و خود را تك جنسگرا (هم جنس گراي مطلق يا دگر جنس گراي مطلق) معرفي مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات كژكاري جنسي كليك كنيد.
اين عدم توانايي بروز گرايش جنسي و طرد شدن چه از جانب هم جنس گرايان چه از جانب دگر جنس گرايان، سبب فشارهاي رواني و ايجاد اختلالات رواني مي‌شود. ممكن است همين مسئله به ريسك بالاتر خودكشي منجر شود. اما آيا واقعا دوجنسگرايي در دسته‌ي اختلالات جنسي به حساب مي‌آيد؟ پاسخ اين سؤال هنوز به طور قطع مشخص نيست و اختلاف نظرهاي فراواني در مورد آن وجود دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر توصيه مي‌كنيم مقاله اختلالات جنسي را مطالعه كنيد.

سلامت روان در بايسكشواليكي از مسائل عمده‌اي كه در رابطه با دوجنسگرايي به ذهن مي‌رسد اين است كه آيا اين وضعيت يك اختلال رواني به حساب مي‌آيد و بنابراين بايد به دنبال درمان آن بود يا نه؟ پاسخ به اين سوال بسيار پيچيده است. انجمن روانشناسي آمريكا اعلام كرده است كه ميل جنسي مي‌تواند در يك نمودار بين همجنسگرايي مطلق تا دگر جنسگرايي مطلق قرار گيرد. يعني لزومي ندارد يك نفر حتما همجنسگرا باشد يا دگر جنس گرا. از طرفي برخي فشار‌هاي جامعه ممكن است اين افراد را آشفته سازد و يا عدم وجود آموزش‌هاي جنسي لازم ممكن است سبب شود نوجوان يا جوان فكر كند كه وضعيتش غير عادي است.

نحوه تشخيص بايسكشوالفهميدن اينكه يك نفر به چه جنسي گرايش دارد حتما نيازمند اين نيست كه تجاربي در آن زمينه داشته باشد. فرد با تخيل و تفكر در اين مورد متوجه مي‌شود كه افرادي از هر دو جنس هستند كه به آن‌ها ميل جنسي و عاطفي دارد. در اين مورد مقياس‌هايي توسط روانشناسان ساخته شده است كه فرد با تكميل آن‌ها مي‌تواند ديد روشني نسبت به گرايش جنسي خود پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.