آباژور‌هاي ديواري

لوازم آرايشي

آباژور‌هاي ديواري

۱۹ بازديد

ديواري آباژور‌هاي ديواري در برخي از سبك‌هاي دكوراسيون داخلي مانند سبك‌هاي كلاسيك و روستيك استفاده مي‌شود و داراي تكيه‌گاهي براي نصب بر روي ديوار است. اغلب از چند آباژور‌ ديواري براي دكوراسيون استفاده مي‌شود تا حالت قرينه طراحي داخلي سالن يا اتاق حفظ شود.
براي اطلاعات بيشتر در مورد سبك روستيك به مقاله راهنماي سبك روستيك مراجعه نماييد. 
نشيمن مدرني با ديوارهاي خاكستري، مبل طوسي، كوسن زرد و آباژور خميده مشكي
خميدهآباژور‌ خميده نوعي از آباژور پايه‌دار يا پايه بلند است كه گردني كشيده و خميده دارد. به اين ترتيب محل قرارگيري پايه بر روي زمين در بخشي از خانه و كلاهك آن در فاصله يك يا چند متري قرار مي‌گيرد. آباژور‌ خميده در دكوراسيون داخلي مدرن به خانه و سالن‌ها زيبايي مي‌بخشد و عنصري شيك و لوكس در فضاي خانه‌هاي مدرن است.
 
تصوير اتاقي با ديوار صورتي كدر و دو آباژور حصيري سقفي به شكل صدف
سقفيآباژور‌ سقفي كاربردي همانند لوستر دارد؛ با اين تفاوت كه منبع نوري ملايم است و مانند لوستر نوري با شدت بالا پخش نمي‌كند. قرار گرفتن آباژور‌ بر روي سقف پخش نور را گسترده‌تر كرده و اين نوع آباژور‌ نسبت به انواع ديگر، روشنايي بيشتري دارد.
 
تصوير آباژور مدرني با پايه طلايي و كلاهك سبز پاستلي كنار گلدان كوچك گل
انواع سبك آباژورآباژور‌ در انواع مختلف كلاسيك، مدرن و سلطنتي ساخته شده و هر كدام از اين سبك‌ها در دكوراسيون داخلي مرتبط با خود به كار مي روند.
براي آشنايي با سبك‌ها به مطلب معرفي ۱۲ سبك دكوراسيون داخلي معروف مراجعه نماييد.مدرنآباژور‌ مدرن زيبايي خاصي در يك فضاي مدرن ايجاد مي‌كند. اين آباژور‌ها از متريالي همچون فلز و بتن ساخته شده و با ظاهري ساده و شيك به فضا هويتي نوگرايانه مي‌بخشند.
 
تصوير يك آباژور روميزي كلاسيك با پايه تراشيده شده شبيه فيل و شيد طرحدار آبي
كلاسيكآباژور‌هاي كلاسيك با طراحي ويژه و قديمي خود نقشي پررنگ در دكوراسيون‌هاي كلاسيك دارند. يك اتاق خواب در سبك كلاسيك با آباژوري پايه كوتاه و روميزي تكميل شده و زيبايي بصري اتاق را افزايش مي‌دهد.
 
آباژوي سلطنتي به رنگ سفيد با طرح هاي اصيل و آويزهاي كريستالي روي ميزي
سلطنتيآباژورهاي سلطنتي داراي جزئيات بسيار، پايه‌هاي چوبي حكاكي شده، شيدهاي كارشده، براق،‌ طلايي و طرح‌هاي پر نقش و نگار هستند. از اين نوع آباژور در يك اتاق خواب لوكس و با شكوه استفاده مي‌شود.
 
اتاق خوابي سفيد و آبي و سرمه اي رنگي با آباژور استيل با شيد سفيد كنار تخت خواب
انواع آباژور بر اساس موقعيت در منزلآباژورها با توجه به دكوراسيون داخلي خانه در هر نقطه‌اي قابل استفاده هستند. طراحان داخلي اغلب در اتاق خواب از آباژور روميزي يا آباژور ديواري استفاده كرده و در طراحي سالن از آباژور كنار سالني بهره مي‌گيرند تا زيبايي خانه را با يك عنصر دكوري زيبا و نور ملايم و لطيف آن افزايش دهند.
اتاق خوابآباژور‌ با توجه به كاربرد اتاق خواب، عنصري كاربردي در كنار تخت خواب است. بسياري از افراد علاقه دارند پيش از خوابيدن نوري ملايم براي مطالعه و ساير فعاليت‌ها در فضا منتشر شود. آباژور مي‌تواند با نور خود اين نياز را برآورده كرده و علاوه‌بر آن در زيبايي محيط نيز تاثيرگذار باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.