۲۵ مدل ميكروفون يقه اي باكيفيت و ارزان با خريد اينترنتي

۱۰ بازديد

امروزه به مدد حضور ميكروفون هاي يقه اي هم مي توان در مصاحبه ها و اخذ گزارشات صوتي و حتي تصويري از كيفيت صداي به مراتب بهتري برخوردار شد و هم از خستگي ناشي از در دست گرفتن ميكروفون هاي قديمي رهايي پيدا كرد! ميكروفون يقه اي از كاربري بسيار آساني براي هر تهيه كننده برنامه راديويي و تلويزيوني برخوردار است.
با توجه به رشد روزافزون برنامه‌هاي اينترنتي هر كسي مي تواند گويندگي و مجري گري را در مقابل دوربين و يا پادكست تجربه كند، اينجاست كه داشتن يك صداي شفاف و باكيفيت اهميت پيدا كرده و ضريب اثرگذاري محتواي شما را افزايش مي‌دهد.
براي خريد ميكروفون يقه اي با راهنماي خريد آنلاين ليست بيست همراه شويد تا شما را با انواع مختلفي از اين ميكرووفن ها به علاوه نكاتي مهم در انتخاب آنان آشنا نماييم.
معرفي انواع مختلفي از ميكروفون هاي يقه ايمدل سيميميكروفون يقه اي سيمي در حقيقت همان ميكروفون هاي دستي پيشين هستند.با اين تفاوت كه به لحاظ وزني و اندازه اي بسيار سبك تر و كوچكتر از آنان مي باشند.همچنين براي استفاده از آن ها ديگر لازم نيست، دست خود را مشغول نگهداري از آنان كنيد.چرا كه مي توانيد به راحتي آن ها را بر روي يقه لباس مخاطبان خود نصب كرده و از آن استفاده نماييد.لازم به ذكر است كه قيمت ميكروفون يقه اي با سيم بسيار به صرفه تر از مدل هاي بي سيم آن مي باشد. ميكروفون يقه اي ارزان مدل بدون سيمدر مقايسه با ميكروفون هاي سيمي اين نوع از محصولات با قيمت بالاتري در بازار بفروش رسانده مي شوند.كار با اين نوع از ميكروفون هاي يقه اي به مراتب ساده تر از مدل هاي سيمي آن ها است.از اين مدل ميكروفون ها عمدتا براي برگزاري همايش ها، سمينارها و همچنين اجراهايي كه نياز به آزادي عمل بيشتري هنرمندان و يا مجريان دارند، استفاده مي شود.اتصال اين مدل از محصولات صوتي به صورت واي فاي و يا بلوتوثي بوده و بايستي به ميزان زمان قابل استفاده در هر بار استفاده از آنان نيز گوشه چشمي داشت.نكات مهم هنگام خريد ميكروفون يقه ايانتخاب نوع ميكروفوننخستين نكته در خصوص خريد ميكروفون يقه اي توجه به نوع آن است كه براي اين منظور ما در بخش قبلي از همين مطلب شما را با انواع سيمي و بدون سيم اين مدل از گيرنده هاي صوتي آشنا كرديم و حال ديگر اين شما هستيد كه بايد متناسب با بودجه و زمينه كاري خود به سراغ خريد يك مدل سيمي و يا بدون سيم از آن باشيد.
وزن و اندازه محصولنكته مهم بعدي براي انتخاب ميكروفون يقه اي توجه به وزن و اندازه آن مي باشد. از نظر وزني كه خيالتان كاملا آسوده باشد؛ چرا كه با توجه به جنس و برند توليد كننده ميكروفون وزن آن مي تواند چيزي بين ۲۰ تا ۲۰۰ گرم باشد.
از نظر اندازه اي هم همانطور كه مي دانيد اين ميكروفون ها به حدي كوچك هستند كه به آن ها يقه اي گفته مي شود. البته در مورد ميكروفن هاي بي سيم فراموش نكنيد كه وزن فرستنده آن هم مهم است.
پيشنهاد مطالعه: راهنماي خريد راديو
مدت زمان قابل استفاده از ميكروفونفاكتور مهم بعدي در انتخاب و خريد ميكروفون يقه اي توجه به ميزان زماني است كه مي توانيد از آن براي ضبط صداي مخاطب خود استفاده كنيد. اين نكته بيشترين ارتباط را با منبع تغذيه ميكروفون شما و همچنين ظرفيت آن دارد.
براي همين پيشنهاد مي كنيم در هنگام خريد ميكروفون يقه اي خود حتما به ميزان گنجايش باتري و همچنين مدت زماني كه لازم است تا آن را بتوانيد شارژ كنيد، توجه داشته باشيد.
ساير ويژگي هاي ميكروفوندر كنار تمام موارد فوق بايد به نكات جانبي ديگري نيز توجه كنيد كه از مهمترين آنان مي توان به: قابليت فيلتر نويز اصوات، طول سيم ميكروفون در مدل هاي سيمي، وجود گيره براي نصب بر روي يقه و همچنين ميزان فاصله قابل پشتيبان ميكروفون در مدل هاي بي سيم اشاره نمود.
پيشنهاد مطالعه: راهنماي خريد وبكم
سازگاري با گيرنده هاي صوتي مختلفپيش از اقدام به خريد ميكروفون مورد نظرتان از ميزان سازگاري آن با ديگر ديوايس ها و از آن مهمتر گيرنده هاي صوتي مطمئن شويد. اينطوري مي توانيد خيلي راحت و بدون هيچگونه مشكلي از آن براي ضبط صداهاي جورواجور و انتقال آن به گجت هاي الكترونيكي گوناگون استفاده نماييد.
قيمت ميكروفون يقه ايقيمت ميكروفون يقه اي با توجه به تمامي نكات گفته شده در اين مطلب مشخص مي شود. با اين حال اما يادتان باشد انتخاب نوع و همچنين برند توليد كننده ميكروفون است كه تاثير بيشتري را بر روي قيمت آن از خود بر جاي مي گذارد! در ادامه اين مطلب تعدادي از پر فروش ترين ميكروفون هاي يقه اي را برايتان معرفي خواهيم كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.